Klachtenprocedure
De ombudsdienst handelt elke klacht binnen een redelijke termijn af. Zo neemt hij contact met de medewerker - of het team - waarover de klacht werd geuit. Samen (eventueel onder leiding van de hoofdverpleegkundige) wordt gekeken hoe men het probleem kan oplossen. Nadien wordt de bewoner, de familie en/of de bezoeker op de hoogte gebracht van de voorgestelde oplossing.
Indien er niet onmiddellijk een oplossing wordt gevonden, wordt dit eveneens aan de betrokkene gemeld. U kunt met klachten, opmerkingen of vragen ook steeds terecht bij de woonzorglijn (voorheen infofoon) op het telefoonnummer 02/553 75 00.
Als de ombudsdienst geen passende oplossing kan aanreiken of als de bewoner, zijn/haar familie of de bezoeker ontevreden blijft, dan kunnen het hoofd kwaliteit van zorg, wonen en leven en/of de directeur uiteraard bij de klacht betrokken worden. Bij afwezigheid van de ombudsdienst wordt de klacht eveneens door hen opgevolgd.
De ombudsdienst houdt alle klachten bij en heeft jaarlijks een onderhoud met de directie hieromtrent.